KURS GÜNLÜĞÜ

posted under by ocean

20.10.2007 (11.HAFTA)


Gittik geldik dolandık, nihayet durduk blogspotta ve bu nedenle biraz aksattık günlüğümüzü..
Malum her ders yeni şeyler ekleniyor bilgi dağarcıklarına, dışardan gelen bilgiler ya da öğrencilerin kendilerinde gerçekleştiği keşifler sonucunda. Amaaa bedenler ham, ruhlar da taze olunca ikisi birden ağrılarla boğuşabiliyor da. Yani yapılan her şeyin bir külfeti var.
Önce ısındılar arkadaşlarımız, biraz uzandılar sonra diyaframlarını dalgalandırdılar. Yalnız sıcacık olmamışlar mı ne, ellerinde görünmeyen çubuklarla yaptıkları beden akışında epey zorlandılar.. Dizleri titİredi. Ritm, gerçekten mühim. Hımmm bu sayede vermem gereken bir ödev aklıma geldi. Yani aslında bu bedenin zamana, akla uygun akışını sağlamak her oyunda her rolde gereken bir şey.. Nasıl ahlak, terbiye vazgeçilmez şeylerse ruh eğitimi için, özellikle tiyatroda, bedenin eğitilmesine ihtiyaç var.

İkinci tirad ödevinden kalan oyunlarını bitirdiler arkadaşlarımız, her şey iyi, güzel.. Eleştiriler devam ediyor ama hep aynı sorunlar da süregeliyor. Acaba arkadaşlar bu eleştirileri ciddiye alıyor mu merak ediyorum? Yok alıyorlarsa neden ben göremiyorum? Eleştirileri rahat dinlemek güzeldir, rahatlık sayesinde tahlil edebilir insan kendini, ama “söyleyin söyleyin siz, ben sallamıyorum, bakın diğer kulağımdan çıktı bile” tarzını yansıtmamalı elbet bu rahatlık.. Bu dipnottur Us-lulara..

Her ders en az bir kez doğaçlama yapmamız çok önemli, bu haftaki doğaçlamamız bir nesnenin farklı şekillerde kulanımıydı.. Nedense, anlaşılmakta zorlandı, ben de bu alıştırmanın anlaşılmayışını anlamakta zorlandım. 1-2 sn. sürenler de oldu 15-20 sn sürenler de. Güzel işte bir şeyi bu kadar kısa sürede anlatabiliriz. Ama benim aklıma bir şey takılıyor bitirip kaçıveriyorlar sanki sahneden arkadaşlarımız, beraberce konuşuruz bununla ilgili derslerimizde inş.

Az kalsın unutuyordum, bir de beyin jimnastiği yaptık, eğlenceliydi. Şimdi arkadaşlarımız kafalarında 30 u aşkın meyve ismiyle dolaşmaktalar yanlışım yoksa, haftaya KALDIĞIMIZ YERDEN devam ederiz inş.

0 yorum

Make A Comment
top