TORON KARACAOĞLU(20.08.1930)

posted under , by ocean
1931 yılında Mudanya'da doğdu. 1949 yılında tiyatrocu olmak için İstanbul'a geldi. Üç yıl konservatuvara devam ettikten sonra Şehir Tiyatroları'nın açmış olduğu kadrolu sanatkar sınavını kazanarak, tiyatroya başladı. 1981 yılında emekli olarak Berlin'e gitti. Almanya Kültür Senatörlüğü'ne bağlı olarak tiyatro seminerlerinde hocalık yaptı.

1985 yılında Türkiye'ye döndü ve özel tiyatrolarda oyun yönetti. 1987 yılında Şehir Tiyatroları'nda "Günden Geceye" oyunu için konuk sanatçı olarak davet edildi. 1989 yılında Şehir Tiyatroları'na yeniden kadrolu sanatçı olarak girdi. Yaş haddinden emekli olan Toron Karacaoğlu, ayrıca sinema filmlerinde de oynadı.


Aldığı ödüllerden bazıları şunlardır.
Avni Dilligil Ödülü,
Selim Naşit Ödülü'nde Usta Erkek Oyuncu Ödülü,
İstanbul Gözleri Mahmur'da En İyi Yardımcı Oyuncu ve Dünya Tiyatrolar Günü'nde verilen Usta Erkek Oyuncu

"Oynadığım her rolüm beni heyacanlandırmıştır. Bu güne kadar çocuk oyunları da dahil olmak üzere 150 civarında oyun oynadım. Bunların içinde kimini bir sene kimini iki sene kimini ise Yahya Kemal'i örneğin 7 senedir, Aşk Mektupları'nı ise 4 senedir oynuyorum. Eskiden böyle değildi. Pazartesi günü hariç bütün hafta oynardık. Beni en çok heyacanlandıran ve zevk veren oyunlara gelince: 1957-1958 sezonunda turnede oynadığım "Benim Üç Meleğim"dir. Heyacanlandırıyordu, çünkü karşımda Hüseyin Kemal Gürmen, Galip Ercan, Mahmut Moralı, Nejla Sertel, Sami Ayanoğlu, Gülistan Güzey, Ferih Egemen ve Melahat İçli vardı. Bunlarla beraber oynamak beni çok heyacanlandırmıştı. Çok zevk alarak oynamıştım. Hatta bu oyunda Sami Ayanoğlu hastalanınca onun seksen yaşındaki bir ihtiyarı oynayan rolünü de ben üstlenmiştim. İkinci olarak ta, "Dört Albayın Aşkı" oyunu gelir. Muhsin Ertuğrul'un sahneye koyduğu 7 Hamlet'teki rolüm Muhsin Bey tarafından çok beyenilmişti. Her seferinde gelir, seyreder ve ağlardı. Aslında her oyun heyacanlandırır oyuncuyu. Heyacan duymazsanız hergün oynayamazsınız. Bu heyacanlar büyük ustalarla oynamanın vermiş olduğu heyacanlardır. Bu oyunlara bir de Şehir Tiyatrosu'nda oynadığım ilk profesyonellik oyunum olan Altan Özer'in "Buzdolabı" adlı oyunudur. Halide Pişkin'le karşılıklı oynadım. Dünyanın sevdiği, taptığı, daha kuliste iken alkışlamaya başladığı Halide Pişkin'le aynı sahneyi paylaştım. Ondan başka Nejdet Mahfi Ayral, Gazanfer Özcan ve Şadıman Ayşın'da vardı oyunda. "
........................

"1980 yılında kendi isteğimle emekli olmuş, ancak Berlin'den dönüşümde Gencay Gürün tarafından 1987 yılında tekrar Şehir Tiyatrosundaki kadroma çağrılmıştım. 1995 yılında da yaş haddinden mecburen emekli olmuştum. Tiyatro sanatçısının emeklisi olmaz!.. Emekli olduğumda Yahya Kemal'i oynuyordum. Gençken makyaj yapıp 80'lik ihtiyarı oynamıştım. 80 yaşına da gelince makyaj yapmadan yine 80'lik ihtiyarı oynarım. Yaş hadinden emekli olalı 9 sene geçti, ben hala oynuyorum."

1 yorum

Make A Comment
top