TOLGA ÇEVİK

posted under by ocean

1974 yılında İstanbul`da doğdu.
1996 yılında Central Missouri State University`nin Tiyatro Anasanat Dalı Oyunculuk bölümünden mezun oldu.
Amerika`daki eğitimini tamamladıktan sonra Hadi Çaman Tiyatrosu`nda profesyonel oyunculuğa başladı.Sırasıyla, "Küheylan", "Sen Beni Sevmiyorsun", "Kelebekler Özgürdür" ve "Kalbin Sesi" oyunlarının yanı sıra, birçok televizyon ve sinema yapımında oynadı, yurtiçi ve yurtdışında çeşitli kurumlardan toplam 27 ödül aldı.2001 yılında BKM Oyuncuları`na katıldı. "Vizontele"deki rolünün ardından, "Bana Bir Şeyhler Oluyor" adlı tiyatro oyununda sahne alan Çevik, "Ölümsüz Aşk" adlı televizyon dizisinde de oynadı.
Yılmaz Erdoğan, Özgü Namal gibi isimlerin de yer aldığı Organize işler adlı sinema filminde de rol alan Çevik, şu sıralar Avrupa Yakası adlı Tv dizisinde Sacit karekteriyle yer almaktadır.


(ZAMAN-gençlik eki sayı 59'dan alıntı)

Tolga Çevik ile programını, ‘Avrupa Yakası’yla ilgili dedikoduları, ailesini ve en önemlisi sır gibi sakladığı sinema projesini konuştuk...


Komedi Dükkânı’nda neler satıyorsunuz?
Bir kostümcümüz var. Ona kostüm siparişleri veriyoruz. Bir de kayınbiraderim Can Yılmaz (Cem Yılmaz’ın kardeşi) konsept danışmanımız. Onun aklına bazen ilginç konular geliyor. İstifade ediyoruz. Önceden hazırlık olursa seyirci hemen anlıyor. En önemlisi biz rahatsız oluyoruz. Farklı bir şey olsun istediğimizden ‘Komedi Dükkânı’nı çekiyoruz.

Yeni ve farklı bir proje yok denecek az televizyonlarda...
Yeni bir şey üretmek neredeyse imkânsız. Bazen bu ürettiğim son özgün iş olur mu diye de korkuyorum. Eğer yeteneğiniz varsa neden bir başkasının projesine benzer şeyler yapasınız ki? O kişiye saygısızlık bu. Yurt dışındaki insanlar nedense daha zeki oluyor. Bir şey ürettikleri zaman da yüksek telifler alıyorlar. Bu onlar için yeni projelere de kapı açıyor.
tv8’in makûs bir talihi var; özgün projeler burada başlar, sonra başka kanallara gider. Size de teklif geliyor mu?
Teklifler ikinci haftada başladı. Dört kanaldan birden teklif aldık, ama bizim niyetimiz yok. Hem bana, hem kanala, hem yapım şirketine binlerce mail geliyor. İnsanların ortak istekleri bir yere gitmememiz. Bizim de derdimiz yok çok şükür. Çok ciddi paralar verdiler, ama burada da üç aşağı beş yukarı kazanıyoruz. Netice itibarıyla Teşvikiye Camii’nde gömülürken avludaki kalabalık önemli. Para nerede olsa kazanılır. Yeter ki sen işini doğru yap. Ayrıca ‘Komedi Dükkânı’ için 10 bin kişi biletlerini almış ve sıranın kendilerine gelmesini bekliyorlar. 6 ay sonranın koltukları dolmuş durumda.

İnsanları güldürerek para kazanıyorsunuz...
Tiyatrodaki ilk işimde insanları ağlatmıştım. Komedi oynamanız dram oynamanıza engel değil. Oyuncu hepsini oynamalı. Ama tek başına komediyi seçen birinden dram beklenemeyebilir. Benim öyle bir derdim yok. Zaten bir sinema filmi projem var. Şu an yazıyorum. Çok trajikomik bir hikâye. Ama bu işi bilen abilerin elden geçirmesi şart. Senaryo yazmak çok zor bir iş. Yönetmenlik de öyle. Gerçi dünyada çekilmemiş ne kaldı ki; 6 temel konu var, evir çevir aynı...

Oyunculukta kendinizi ispatladığınızı düşünüyor musunuz?
Oyunculuğun saçma sapan bir meslek olduğunu düşünüyorum. Çünkü ben bir şey yapacağım diyorsunuz, yaptığınız işin doğru ya da yanlış kriteri yok. Çıkacaksınız insanların karşısına onlar da bunu beğenecek. Seyirci bu salak ne yapıyor diye salonu terk ettiği zaman size sadece limon satmak kalıyor. Evet, Yıldız Kenter’in karşısına ilk çıktığımda ‘Şimdi olmadı, sonra gel canikom.’ demesi sizde bir şey bitirmez, sadece hırs yapar. Ben gene gelirim zaten dedirtir.

İyi bir oyuncu olmak için neler yaptınız?
Çok önemli, ama benim hayatımda karım ve iki çocuğum daha önemli. Tek bir insan olsaydım gaflete düşerdim belki, ama ailem olduğu için Allah bana yardım etti. İyi bir oyuncu olmak için düzenli bir ailenizin olması gerekiyor. Ben böyle düşünüyorum ve semeresini de alıyorum. Ailenizin olması sizi oyunculuktan önce sevilen biri olmaya itiyor. İnsan olarak sevilirsen oyuncu olarak bir yere gelirsin zaten. İnsan olarak beş para etmezsen oyunculuk kâr etmez. Böyle çok arkadaşım var.

Bu arada ‘Avrupa Yakası’nın dönem sonunda biteceği söylentileri dolaşıyor
İzleniyor, insanlar beğeniyor, niye bitsin ki? Biz de eğleniyoruz, izleyici de. Ama Gülse Birsel zekidir. Eğer yaz sonunda ya da gelecek yaz ‘Bunun miadı doluyor, güzel yerde bitirelim’ derse o zaman bitirir. Ayrıca bunlara kafa yormak istemiyorum, biz bir karaktere odaklandığımız için başka konular kafamızı karıştırabilir. Zaten her şey güzel gidiyor. Diziye saygı göstermek lazım.

Hümeyra ile aynı sette olmak çok güzel’
Oynarken keyif aldığım için ‘Komedi Dükkânı’nda Salih Kalyon ile birlikteyiz. Tecrübeli ve çok iyi bir insan. Bir de Avrupa Yakası’nın Şahika’sı Binnur Kaya ile oynamayı seviyorum. Ancak ne yalan söyleyim Hümeyra ile oynamaya bayılıyorum. Biz ekip olarak birbirimizi sevmezsek, sizi güldüremeyiz. Önce biz mutlu olacağız ki siz de mutlu olabilesiniz. Bu işin matematiği budur.

0 yorum

Make A Comment
top