EMİNE KILIÇSOKAN - “ELENİ- YORGO” TİRADI

posted under by ocean
ELENİ_(Bir bankta oturan Eleni seyircilere derdini anlatmaya başlar)Gitti vire bırakıp gitti beni.Ciğerim yanıyor.Gitme diyorum beni dinlemiyor.Ah vire ah Yorgo.Ah ciğerimu…(Yorgonun savaşa gittiği günü hatırlar ve dalar)
-(kapı çalar)Hoş geldin!!Yemeği hazırladım.(sofraya doğru gider heyecanla tabakları hazırlarken)Hayret ilk kez bana haber vermeden geciktin vire her zaman bi işin olduğunda gecikeceğini söylerdin.(Yorgonun hiç konuşmadığını anlayan Eleni)Neyin var kuzum bişey mi oldu niçin konuşmuyorsun.(yorgo susar gözlerinden akan yaşlarla Eleniyi izler)Yorgo ne oldu niçin ağlıyorsun!(yorgo susar)Yorgo neler oluyor niçin susuyorsun!Ah kale yoksa gemi gelmedi mi?(yorgo susmaya devam eder hiç bişi söylemez sadece ona uzun uzun bakar)Yorgo bişeyler söyle neler oluyor???(Yorgo savaş çıktığını ve kendisininde savaşa çağrıldığını ve hemen gitmesi gerektiğini tüm eli silah tutabilen gençlerin savaşa çağrıldığını ve trenin hemen şimdi kendisini götüreceğini anlatır)(Eleni susar sadece onu izler şaşkındır)Neler söylüyorsun Yorgo savaş mı,gitmek mi?şakamı yapıyorsun ciğerimu.Ahh neler söylüyorsun.Hayır hayır şaka yapıyorsun.(Bu arada Yorgo hızla odasına bavulunu hazırlamaya gider Eleni de onun peşinden)Hayır Yorgo gidemezsin bırak o bavulu.(Yorgo hızla elinden bavulu alır)Eleni tekrar çeker hayır Yorgo gidemezsin başka insan mı yok beni bırakamazsın kale yıllarca birbirimizi bekleyip tam kavuşmuşken seni ellerimle ölüme teslim edemem.Ah vire anlamıyorsun öleceksin bir daha gelmeyeceksin.(bunları söylerken bir yandanda yorgonun etrafında onu durdurmaya çalışır ama nafile yorgo ona son bir kez bakar ve gider)-(kapıda dizleri üstüne çöker ve arkasından bakar)Ah ciğerimu gitme ne olur gitme ne olur!!!
(Tekrar ilk daldığı ana döner.Seyircilere=)-Bırakıpta gittin diye,Sana sitem edememki!!!

0 yorum

Make A Comment
top